Umjetnost/nasilje

Mariam Abu Khaled, Udi Aloni, Batoul Taleb, SAD, Palestina, Izrael, 2013, 75’

Režija: BatoulTaleb, Mariam Abu-Khaled, UdiAloni
Muzika: DAM (Tamer Nafar, SuhellNafar, Mahmoud MahmoudJreri), Shadia Mansour
Fotografija: Amnon Zlait
Montaža: Adi Golan
Producenti: Udi Aloni, Batoul Taleb, Tamer Nafar

Sinopsis

Inspirisana likovima iz Alise u zemlji čuda, Čekajući Godoa i Antigone, mlada glumica iz Palestine bavi se temom vojne okupacije i rodnog ugnjetavanja, nasilja i bola – na sceni, kao i u životu. Autorka je vođena životom i djelom svog omiljenog režisera i borca za mir, Juliano MerKhamis-a, koji je ubijen 4. aprila 2011. godine ispred pozorišta Freedom u kampu za izbjeglice Jenin na teritoriji Zapadne Obale. Reagujući na ovu nepredvidljivu i surovu realnost mašta stvara umjetničku pobunu predstavljanjem mlade i aktivne generacije Palestinaca na hrabar i živopisan način. Umjetnost/Nasilje nije samo film o MerKhamis-ovom životu i radu, već je to priča inspirisana njegovim umjetničkim i političkim idejama, koje nastavljaju da žive i da se razvijaju kroz rad ove tri mlade umjetnice.

O autorima

Udi Aloni je pisac, umjetnik i filmski reditelj čiji rad mahom istražuje diskurs između umjetnosti, teorije i akcije. Njegovi umjetnički projekti su predstavljeni u brojnim muzejima i galerijama uključujući The Metropolitan Museum of Art i ICA u Londonu. Njegovi filmovi Kašmir: Put do slobode (2009), Oproštaj (2006), Lokalni anđeo i Nevini zločinci (2003) su prikazivani na Berlinaleu, između ostalih festivala širom svijeta. U 2011. godini njegovu knjigu Što Jevrej želi? O binacionalizmu i drugim duhovima objavio je Columbia University Press. U aprilu 2012. godine, u Javnom pozorištu Nju Jork predstavljen je Aloni i njegov vizuelni projekat Midrash sa filozofom Slavojem Žižekom. Nakon ubistva njegovog dragog prijatelja, Juliana Mer Khamisa, osnivača i šefa Freedom pozorišta, Aloni je režirao arapsku adaptaciju Čekajući Godoa sa studentima Freedom pozorišta.

Batoul Taleb počela je svoj rad u Freedom pozorištu u Dženin kampu za izbeglice. Njeni raniji radovi uključuju naslove: Životinjska farma, Fragmenti Palestine, Alisa u zemlji čuda, Čekajući Godoa, i Gospođica Julija. Obišla je Evropu i SAD sa svojim dramskim radom i učestvovala je u pozorišnim radionicama širom svijeta. Pozorište vidi kao moćno sredstvo za uključenje i ujedinjenje zajednice. Trenutno radi na produkciji arapske verzije Petra Pana, koja je predstavljena u proleće 2013. Ovo joj je prvi film.

Mariam Abu Khaled je počela da glumi sa 15 godina i pridružila se pozorištu Freedom kada je napunila 18 godina kako bi studirala u klasi Juliana Mer Khamisa. Njene prethodne produkcije uključuju: Fragmenti Palestine, Alisa u zemlji čuda, Čekajući Godoa, i Gospođica Julija. Nastupala je širom Palestine, u Evropi i SAD, a od nedavno nastupa u arapskoj adaptaciji Brehtove Puške gospođe Karar, u Ramali i Dženinu. Umjetnost/Nasilje je njen prvi dokumentarni projekat.

Festivali i nagrade

Berlinale 2013, Cinema Fairbindet Prize (winner);
Cinema South Festival, Israel 2013, Prize of Juliano (winner);
Med Film Festival, Rome 2013, „Open Eyes Award“ (winner);
Documentaries Film Festival, Istanbul;
Jerusalem International Film Festival;
International Human Rights Film Festival of Buenos Aires;
Toronto Palestine Film Festival;
International Cinematographer’s Film Festival, Macedonia;
Tel Aviv/Jerusalem/Haifa Screenings;
CinePalestino Festival, Sheffield, UK;
Montreal International Documentary Festival;
Malatya Festival, Turkey;
UK Jewish Film Festival London;
Germany-Wide Film Tour.